Marjo en Erik op de fiets naar Rome

Dag 3 en 4 en 5: Sankt Goar

Meer geluk dan grijsheid.

Wat zijn wij toch gelukkig dat we dit mogen doen. Dat we dit kunnen doen.
Zondagochtendhet laatste stukje Nederland. Via Roermond naar St. Odilienberg waar we ons tegoed doen aan echte Limburgse Christoffelvlaai. Dat hadden we nog niet gehad en hoort er natuurlijk wel bij.
Deze dag hebben we voornamelijk langs het riviertje de Roer gefietst. Een meanderend watertje met zelfs af en toe stroomversnellingen. Afgewisseld met stukken door akkers en velden. Prachtig de bloeiende koolzaad. Verder langs de Roer veel bossage en een wat eenzijdig beeld. We passeerden geregeld een Nederlands stel, die we in Roermond al met veel fietstassen hadden gezien en later zagen we ook het bekende routeboekje. Zij zullen maar een week op weg gaan, daarna moeten ze weer, per trein, terug.
Ja, wij zijn maar geluksvogels.
's Avonds, na ruim 82 km, hotel gevonden in Düren, heel netjes. Niet meer nadat we weer al onze tassen hadden uitgestald, de was hadden gedaan en deze op de kamer hadden uitgehangen. Maar ja, zo leven deze fietsnomaden.
We hebben gegeten bij de Griek, Duits eten kan nog lang genoeg.
Op demaandagochtendontbijtbuffet, zelfs roerei.
Qua route mocht vandaag van ons het roer wel om. We verlieten al snel de rivier en vervolgden onze rit door al licht glooiende velden met op de achtergrond de heuvels van de Eifel. Prachtig, vooral autovrije wegen en na de drukke zondag gister, nu ook bijna fietser-vrij. Vandaag geen andere bepakte vakantiefietsers meer tegengekomen.
Al best wel klimmetjes gehad, tot 15 km voor het einde. Toen gingen we als een speer naar beneden vanaf de "hoogvlakte" naar het Rijndal. De laatste kilometers hebben we pal naast de Rijn gefietst, heel relaxed in het zonnetje.
Het was vandaag super weer, op het laatst wel 27 gr.
Ons hotel in Bad Breisig ligt langs de rivier. We hebben voor het gemak in het hotel gegeten, met prachtig uitzicht. 's Avonds hebben we met het warme weer langs de Rijn gewandeld. Een rustig besluit van de 92km vandaag, konden we even met ons zelf in het reine komen.
Op dag 5 krijgen we na het ontbijt het goede bericht dat Gunnar is aangenomen voor de opleiding/specialisatie tot kinderarts. Geweldig, onze dag kan dan al niet meer stuk.
We fietsen vandaag de hele dag naast of vlak in de buurt van de Rijn. Deze is op de meeste plaatsen toch wel 200-300 meter breed. Soms passeren we een promenade (ijsje) en we doen ook geregeld een bakkertje aan voor een Kuchen.
Het fietspad is meestal goed geasfalteerd, soms wat smal. En soms is het asfalt door boomwortels omhoog gedrukt, of zijn er hele stukken kinderkopjes of kasseien. We zijn goed door elkaar geschud, maar daar krijg je spierballen van.
We zijn Koblenz nog ingereden, daar komen de Moezel en de Rijn samen. Hier hebben we nog een fietsende, Nederlandse familie ontmoet, opa, oma, zoon plus schoon en twee kinderen. Een hele onderneming maar het zag er gezellig uit. Wie weet.
Na 75 km zijn we aangekomen in Sankt Goar. Een prachtig hotel gevonden, met een kamer met balkon met uitzicht op de Rijn en een kasteel. 's Avonds gegeten bij de Italiaan. Dan kan de maag vast wennen aan de spaghetti en de lasagne, laten we zeggen dat het een uitstekende training was.
Nu herstellen op ons balkon van deze zeer warme dag, het was soms ruim 30 graden.
Het geluk lacht deze grijze vijftiger toe.
Dag 3: geen goed navigatie-bestand om te delen
Dag 4: http://connect.garmin.com/activity/771476290
Dag 5: http://connect.garmin.com/activity/772316351

Jan en Mieke

Het klinkt uiterst ontspannen en tevreden! Mooie tocht en mooi bericht van Gunnar. In 1958 ben ik in St. Goar geweest, kamperen met mijn ouders. In mijn herinnering zitten best wel stevige heuvels, maar door het dal zal het fietsen goed te doen zijn. Hartelijke groet van ons!

Marije

Heerlijk om mee te lezen over jullie avonturen, klinkt als genieten !

Janna Veeren

Afgelopen nacht na een gezellige "vrouwen van nu" bijeenkomst , heb ik om 00.15 in mijn bed op mijn smart phone van jullie reis kunnen genieten. In de eerste plaats wil ik jullie van harte feliciteren met het succes van zoon Gunnar.je ziet het, alles gaat door, ook als jullie er niet zijn!!!
Pas wel op dat in Italië niet jullie fiets met toebehoren wordt gepikt. Kennissen van mij zijn hun hele caravan kwijtgeraakt!
Nog heel veel fijne fiets dagen toegewenst en ik blijf jullie volgen.

Tineke

Zo, wat gaan jullie snel zeg, Knap!

nico en willy

leuk om jullie te volgen,wij genieten een beetje mee