Marjo en Erik op de fiets naar Rome

Dag 1 en 2: Van huis naar Asselt (Roermond)

Alles wat je thuislaat, is meegenomen.
Het grote inpakavontuur is achter de rug. Marjo heeft geen twee, maar drie jurkjes meegenomen op mijn aanraden. En dat is toch maar zo 50% meer!
Verder geen boeken, maar wel e-boeken. Twee broeken, drie o-broeken.
Alles past in de tassen met nog iets buffer, want in Italië hebben ze natuurlijk ook winkels....
Op de vrijdag zijn we 's ochtends door de hele praktijk en buurtjes uitgezwaaid en verlieten wij ons stedeke richting Lochem. Rustig, mooi kortebroekenweer. Tocht door de Achterhoek richting Pannerden waar we met de pont de Rijn oversteken naar Millingen. Hier nog andere volbepakte fietser ontmoet die in zijn ééntje op weg was naar Bordeaux. Ook niet naast de deur.
Daarna via de Ooy-polder naar Beek bij Nijmegen voor een pittige finale klim van 10%. Dat ging uitstekend met de volledige bepakking, ook al kwamen we boven met een kop als een boei. Gastvrije ontvangst bij Michelle in Berg en Dal, Jarik was nog aan het werk in Diepenheim.
Zo'n 74 km op de teller, een mooi begin.
's Avonds kwamen ook Jarik, Gunnar, Elmar en Eveline, Arvid en Famke hier naar toe om met z'n allen de kookkunsten van Michelle te bewonderen en en passant ook van ons afscheid te nemen.
Een hele gezellige topavond!
De volgende dag na een vijfsterrenontbijt weer op de fiets richting Roermond.
In de eerste vijf kilometer hadden we al meer wind gehad dan de hele vorige dag. Gelukkig wisten we toen nog niet dat het vandaag een etappe van 97 km zou worden.
Maar wat hebben we vandaag genoten van al die blije, gelukzalige gezichten van de fietsers die met de wind in de rug ons tegemoet reden....
Vandaag veel langs de Maas gereden door lieflijke Limburgse stadjes. Soms levendig, soms uitgestorven. De eerste 85 km met zonnebril en windkracht 5 op kop dus, daarna 10 km regen zonder zonnebril, maar wel dezelfde wind. En de laatste 2 km mooi zonnig zodat we opgedroogd ons bed en breudje in Asselt binnenstapten.
Ze gooien je hier de asperges op elke straathoek bijna achterna, dus 's avonds hebben we dit gegeten met gerookte zalm.
Morgen nog een klein stukje Nederland en dan gaan we internationaal. Op naar de Bratwursten en de Wiener Schnitzels.
De lichamelijke gesteldheid is top, zeker na het douchen en het eten.
De geestelijke conditie is vrij en al bijna geheel in het hier en nu.
De zorgen zijn blowing in the wind, want alles wat je thuislaat.........
De route van de eerste dag: http://connect.garmin.com/activity/768467208
De route van de tweede dag: http://connect.garmin.com/activity/769385708
Bovenin deze websitepagina kun je de mijlen omzetten in kilometers. Dan lijkt het toch iets meer!

Janna Veeren

Leuk om jullie te kunnen volgen. Ik neem mijn petje voor jullie af en zal jullie met belangstelling volgen. Veel plezier en veel sterkte toegewenst.
Groetjes van Janna

Marion

Hoi Marjo en Erik,

Heel veel plezier tijdens de fietstocht. Het is mooi fietsen in het Limburgse land. We zijn benieuwd naar alles wat er nog meer voorbij komt.

groetjes

Hilda

Fijn om te lezen, dat het goed gaat!! GENIET !!

Erick Morsink

Heel veel plezier het zal een mooie tocht worden ik zal jullie volgen. grt Erick

Thea.

De eerste kilometers zitten er al weer op! Op naar de volgende etappe. Veel plezier samen!

Henriette Scholman

Goed begin is het halve werk ????????????. Goeie reis!

Henriette Scholman

Hey die vraagtekens waren eigenlijk een smiley en een duim ;-)

Carla

Leuk om te lezen dat de reis voorspoedig gaat !!!
Wat een super tof nieuws dat Gunnar kan gaan doen wat hij graag wil !!!
Geniet maar lekker verder !!